Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

w Sosnowcu

Sprawozdanie z realizacji projektu POWER SE w 1. semestrze 2017/2018

Fundusz euro
Unia ero

Od września 2017 roku w szkole jest realizowany projekt pt.„Wykorzystanie metody CLIL i otwartych zasobów edukacyjnych sposobem na podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, wzrost jakości pracy szkoły
i jej proeuropejskiego wymiaru.” o numerze POWERSE-2017-1-PL01-KA101-037755 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna.

W projekcie uczestniczy 32 nauczycieli , a ich udział w 1. semestrze 2017/2018 skupił na następujących działaniach:

  1. W ramach organizacji projektu przeprowadzono nabór do projektu, określono poziom językowy uczestników, dokonano podziału na zespoły projektowe oraz przydzielono zadania poszczególnym członkom zespołów;
  2. W ramach przygotowania językowego współpracowano ze Szkołą Języków Obcych „Duncan”. 27 nauczycieli wzięło udział w kursie języka angielskiego metodą Direct z podziałem na trzy grupy zgodnie ze stopniem zaawansowania;
  3. W ramach przygotowania merytorycznego nauczyciele wzięli udział w warsztatach dotyczących znajomości takich programów jak: POWER SE, Erasmus plus, eTwinning, a także dotyczących metody CLIL; warsztaty zostały zorganizowane przez zespół językowy projektu oraz zespół nauczycieli specjalistów ds. metody CLIL i projektów eTwinning.
  4. W ramach przygotowania do tworzenia projektów eTwinning nauczyciele wzięli udział w kursie internetowym „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?”. W ramach współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji 26 nauczycieli ukończyło 10 tygodniowy kurs przygotowujący do przeprowadzenia projektów; zespół ds. ewaluacji projektu dokonał ewaluacji kursu i opracował wnioski do dalszej pracy;
  5. W ramach przygotowań do wyjazdów międzynarodowych nawiązano współpracę z instytucjami organizującymi szkolenia dla nauczycieli z zakresu ogólnej znajomości języka angielskiego, metody CLIL i technik ICT (Eti Malta, English Matters Hiszpania). Zgłoszono uczestnictwo 18 nauczycieli w kursach językowych na Malcie oraz 6 sześciu nauczycieli w Hiszpanii. Zorganizowano podróż i wsparcie indywidualne;
  6. W ramach rozpowszechniania rezultatów stworzono profil projektu na jednym z portali społecznościowych oraz utworzono stronę internetową. Przygotowano plakaty informujące o realizacji projektu i kwocie dofinansowania.
  7. Na bieżąco prowadzono dokumentację potwierdzającą realizację projektu, współpracowano z opiekunem projektu z ramienia FRSE.
  8. Zakupiono sprzęt projektowy: laptop i drukarkę.
Opublikowano:

Nie możesz kopiować treści