Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

w Sosnowcu

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

6.00-8.00   schodzenie się dzieci

  • czynności opiekuńcze
  • zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela
  • tworzenie okazji do wymiany informacji
  • zabawy ruchowe
  • rozmowy indywidualne z dziećmi
  • kontakty z rodzicami
    • wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
      • zabawy integracyjne
      • ćwiczenia artykulacyjne, fonacyjne, oddechowe
      • ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuch
      • zabawy ruchowe, kołowe i ze śpiewem
      • rysowanie

8.00-13.00 realizacja podstawy programowej:

8.00-8.15  – ćwiczenia poranne

8.15-8.30  przygotowanie do I śniadania

  • zabiegi higieniczne
  • czynności samoobsługowe
  • pełnienie dyżurów w starszych grupach

8.30-9.00   I śniadanie

  • wpajanie zasad dobrego wychowania
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych

9.00-10.45  wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:

  • zajęcia dydaktyczne różnego typu
  • tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych
  • wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą

10.45-11.00   przygotowanie do II śniadania

11.00-11.15   II śniadanie

11.15- 13.00  przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery

  • obserwacje przyrodnicze
  • eksperymenty

13.00 rozchodzenie się dzieci realizujących 5 godzinny pobyt w przedszkolu

13.00-13.15 –ćwiczenia relaksacyjne

13.15-13.30 – przygotowanie do obiadu

13.30-14.00  obiad

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
  • praca dyżurnych

14.00-17.00   rozchodzenie się dzieci

  • zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie
  • czynności opiekuńcze
  • zabawy dowolne
  • organizowanie zajęć dodatkowych
  • słuchanie bajek
  • tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci
  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
  • praca kompensacyjno-wyrównawcza
  • rozmowy indywidualne
  • kontakty z rodzicami  

Nie możesz kopiować treści