Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

w Sosnowcu

Archiwum

Od:

Do:

5 Porcji warzyw, owoców lub soku

Uczniowie klas młodszych już po raz drugi dołączyli do programu „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. Program  kładzie nacisk na kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Hasłem przewodnim II edycji projektu „5 porcji warzyw, owoców lub soku” jest Wielkie Marzenie, jakie posiadają wszystkie dzieci, dlatego wspólne zaangażowanie w promowanie zdrowego odżywiania pomoże maluchom w realizacji ich pragnień w przyszłości. Tylko prawidłowa dieta zapewni dzieciom zdrowie i energię do realizacji marzeń każdego dnia, dlatego tak ważna jest przemyślana edukacja najmłodszych uczniów oraz ich otoczenia, które powinno pokazywać właściwe wzorce. Zadbajmy wspólnie o właściwe kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych, które zaowocują  w przyszłości.

Uroczystości i Imprezy

Uczestniczymy także we wszystkich imprezach szkolnych: Coroczny piknik jesienny, gdzie dzieci wraz z innymi podopiecznymi ośrodka wspólnie uczestniczą w konkurencjach, rozwiązują zadania i zajadają kiełbaskę upieczone w ognisku. Wizyta Świętego Mikołaja, która jak co roku jest wydarzeniem pełnym ogromnej radości i wielu niezapomnianych przeżyć. Jasełka bożonarodzeniowe w wykonaniu uczniów klas i grup specjalnych z udziałem zaproszonych rodziców. Bal karnawałowy, czyli wspaniała, swobodna zabawa w niezwykłych strojach. Powitanie wiosny, gdzie wraz ze starszymi kolegami, ze śpiewem na ustach bierzemy udział w konkursach wiedzy o wiośnie. Coroczna Olimpiada Sportowa dla Dzieci i Młodzieży niepełnosprawnej podczas której przedszkolaki dzielnie walczą o medale. Dzień

Zaproszeni Goście

  W naszej placówce pojawiają się także mili goście: gościliśmy pana policjanta, który wytłumaczył nam jak być bezpiecznym na drodze i w domu- zawitali do nas także strażacy, którzy tłumaczyli jak zachować bezpieczeństwo, żeby nie wywołać pożaru i jak zachować się w kontakcie z niebezpiecznym ogniem. Mogliśmy zobaczyć także wóz strażacki, który zrobił na dzieciach duże wrażenie. gościmy także na cyklicznych spotkaniach muzyczną grupę Violino, dzięki której dzieci mają kontakt z żywą muzyką w wykonaniu profesjonalnych artystów. {gallery}przedszkole/goscie{/gallery}

Metody Pracy

Pracujemy w oparciu o następujące metody i techniki: poranny krąg polisensoryczny program aktywności Knillów terapię pedagogiczną pedagogikę zabawy Klanzy Castillo Moralesa alternatywną formą komunikowania się MAKATON elementy Kinezjologii Edukacyjnej metodę Domana (czytanie całościowe) dogoterapię   Ponad to współpracujemy z neurologopedą, tyflopedagogiem, surdologopedą i ortooptykiem.   {gallery}przedszkole/metody_pracy{/gallery}     Tak jak w innych przedszkolach nasze dzieci mają czas na zabawę swobodną lub zorganizowaną pod bacznym okiem nauczyciela, który zawsze służy swoją pomocą.   {gallery}przedszkole/metody_pracy/zabawa{/gallery}

Oferta Pedagogiczna

Oferujemy: zajęcia logopedyczne codzienną rehabilitację integrację sensoryczną zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii i ruchu zajęcia indywidualne i rewalidacyjne zajęcia w sali doświadczania świata {gallery}przedszkole/oferta_pedagogiczna{/gallery} 

Oddział przedszkolny młodszy – grupa specjalna – Informacje Ogólne

   Grupa przedszkolna młodsza liczy od 4 do 8 dzieci, dlatego w naszej pracy opieramy się głównie na indywidualnych potrzebach podopiecznych.   Opiekę edukacyjno – terapeutyczną zapewniamy dzieciom ze specjalnymi potrzebami w wieku od 3 do 8 lat. Realizujemy zadania w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz indywidualne programy terapeutyczne dostosowane do możliwości i potrzeb każdego dziecka.   Naszym podopiecznym zapewniamy również opiekę psychologiczno – pedagogiczną w postaci dodatkowych specjalistycznych zajęć indywidualnych.   W naszym oddziale panuje miła i rodzinna atmosfera. Wychowawca wraz z opiekunami oraz we współpracy z psychologiem, logopedą działem rehabilitacji i innymi nauczycielami starają się stworzyć

Wycieczki

  Dla naszych podopiecznych organizujemy także wycieczki w każdym roku szkolnym. Staramy się odwiedzać miejsca ciekawe, wesołe budząc u dzieci ciekawość świata, przyrody a przede wszystkim wywołujące uśmiech na twarzach. Wyjeżdżamy także do kina i teatru, gdzie nasi podopieczni mają okazję poznać najnowsze produkcje filmowe oraz profesjonalną grę aktorów.   {gallery}przedszkole/wycieczki{/gallery}

Świetlica Szkolna – Informacje Ogólne

  „ŚWIETLICA, TO MIEJSCE, GDZIE DZIECKO MOŻE I CHCE, A NIE MUSI CZY POWINNO”   Wychowawcy świetlicy: mgr Gabriela Michalak – kierownik świetlicymgr Elżbieta Leks – wychowawca Zajęcia świetlicowe organizowane są w godzinach: 7.00 – 17.00.   Opieką w świetlicy objęci są w pierwszej kolejności uczniowie klas I-III SP, których rodzice pracują zawodowo oraz wypełnili kartę zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej. W uzasadnionych przypadkach działania opiekuńcze kierowane są również w stosunku do uczniów niezapisanych lub starszych, którzy z różnych powodów wymagają opieki ze strony szkoły. Pomieszczenie świetlicy sąsiaduje z jadalnią, w której wydawane są posiłki.   W świetlicy obecnie pracuje

Aforyzmy

{jgtabber} [tab ==Wiedza==] Prawdziwa wiedza – to znajomość przyczyn. Francis Bacon Duża wiedza czyni skromnym, mała – zarozumiałym. Erskine Caldwell Nie wstyd nie wiedzieć, lecz wstyd nie pragnąć swojej wiedzy uzupełnić. Feliks Chwalibóg Żądza wiedzy, wspólna wszystkim ludziom, jest chorobą, której nie można uleczyć, ponieważ ciekawość wzrasta wraz z wiedzą. Rene Descartes Wiedza prawdziwa, mądrość, nikomu jeszcze nie objawiła sie we śnie, zanim nie zaczął się jej uczyć. Enniusz Wiedza nie opiera się wyłącznie na prawdzie, także na błędach. Carl Gustaw Jung Wszystka wiedza pochodzi z doświadczenia. Immanuel Kant Kto nabytą wiedzę pielęgnuje, a nową bez ustanku zdobywa, ten może

Co Warto Przeczytać

Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów – Ann Brashares   Bridget, Carmen, Lena i Tibby są najlepszymi przyjaciółkami. Te wakacje mają po raz pierwszy w życiu spędzić osobno. Bridget ma w planach wyjazd do Meksyku na obóz piłkarski, Carmen chce odwiedzić ojca w Waszyngtonie, Lena jedzie do dziadków do Grecji, a Tibby zostaje w domu i zamierza dorobić w supermarkecie, a przy okazji nakręcić film. Niedługo przed wyjazdem dziewczyny kupują w lumpeksie spodnie, które dziwnym trafem pasują na nie wszystkie pomimo ich odmiennej budowy ciała. Przyjaciółki postanawiają przesyłać sobie spodnie i w ten sposób utrzymywać ze sobą kontakt i okazywać wsparcie i wzajemną

Nowe Książki w Bibliotece

"Adrian Mole. Męki dorastania" Townesend S. "Adrian Mole. Szczere wyznania" Townesend S. "Adrian Mole lat 13 3/4 Townesend S. "Szalone życie Rudolfa" Fabicka J. "Ważne sprawy" Roberts L. "Jak pies z kotem" Brooks P. "Przegrani wygrani" Stevens J. "Bądź moją Julią" Marvell P. "Buszujący w zbożu" Salinger J. D. "Gnój" Kuczok W. "Demon i panna Prym" Coelho P. "Być jak płynąca rzeka" Coelho P. "Wszystko jest nowe pod słońcem" Mazer A. "Ciasno i niewygodnie" Mazer A. "Im więcej tym lepiej" Mazer A. "Co dwie głowy to nie jedna" Mazer A. "Ukryte schody i magiczny dywan" Abbot T. "Polskie baśnie i

Wykaz Lektur

{jgtabber} [tab ==Klasy I-III SP==]{jgaccordion}[acctab ==Klasa I==] W. Bełza – „Kto ty jesteś? Polak mały!” W. Chotomska – „Legendy polskie” („Legenda o Smoku ze Smoczej Jamy”) J. Tuwim – „Wiersze dla dzieci”: „Lokomotywa”, „Słoń Trąbalski ” i inne …………………… J. Brzechwa – „Brzechwa dzieciom” (wybór) H. Januszewska – „Kopciuszek” M. Kownacka  – „Plastusiowy pamiętnik” [/acctab][acctab ==Klasa II==] H. CH. Andersen –„Baśnie” ( „Dziecię elfów”) W. Chotomska – „Legendy polskie” ( „Legenda o Warsie i Sawie”) H. Lofting – „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” K. Makuszyński – „120 przygód Koziołka Matołka” (księga I) A.A. Milne – „Kubuś Puchatek” ks. J. Twardowski

Biblioteka – Informacje Ogólne

  Obecnie biblioteka szkolna obejmuje powierzchnię 108 m2 i składa się z następujących pomieszczeń:   Wypożyczalnia     Miejsce do gromadzenia, opracowania, przechowywania i udostępniania zbiorów, wyposażona w: nowoczesną ladę biblioteczną stoiska komputerowe dla bibliotekarza z programem "Biblioteka Szkolna – Mol" regały biblioteczne warsztat informacyjny miejsce technicznego przygotowania zbiorów kserokopiarkę Czytelnia   Miejsce użytkowania zbiorów czasopism, książek, programów multimedialnych i kaset wideo wyposażona w: stoisko do pracy własnej stoiska komputerowe z dostępem do Internetu stoisko audiowizualne (telewizor z magnetowidem) magnetofon z możliwością odtwarzania płyt kompaktowych tablice informacyjne   Księgozbiór biblioteki liczy ponad 12 tysięcy woluminów i obejmuje książki, broszury i

1 35 36 37 38

Nie możesz kopiować treści