Historia Parku Gródek to przykład tego, jak degradacja środowiska może zostać odwrócona dzięki przemyślanym działaniom rekultywacyjnym. Teren, który w przeszłości pełnił funkcję kamieniołomu dolomitu, został z powodzeniem przekształcony w pełnoprawny park krajobrazowy, który 08.10.2024 odwiedzili uczniowie klas 4c, 4e i 6f. W trakcie zwiedzania Geo-sfery uczniowie mogli skorzystać z tężni solankowej, zaobserwować posadzone różnorodne gatunki roślin, które stopniowo tworzą nowe obszary dla fauny i flory, mogli za pomocą telefonów skanować kody QR i poznawać zasadzone tam rośliny. Następnie uczniowie udali się do Parku Gródek i tam obserwowali różnorodne siedliska przyrodnicze, takie jak ciepłolubne murawy, łąki, tereny podmokłe i lasy grądowe.
W piękny jesienny poranek 1 października uczniowie klas pierwszych zostali przyjęci w poczet społeczności Naszej Szkoły. Uroczystość przygotowały klasy drugie, które opowiedziały o tym, że szkoła da się lubić oraz zaśpiewały pokrzepiające „nie ma czego się bać”. Pierwszaki dumnie przystąpiły do ślubowania obiecując być dobrym uczniem i Polakiem, szanować wspólne dobro, pomagać potrzebującym oraz realizować marzenia. Bo, jak powiedziała podczas przemówienia skierowanego do dzieci Pani Dyrektor, sięganie gwiazd to nasz największy dar i obowiązek.
We wrześniu uczniowie i pracownicy zbierali artykuły szkolne na rzecz Domu Matki i Dziecka. Na początku października produkty te zostały zaliczone przez naszych wolontariuszy, odebrane z naszej szkoły przez Caritas diecezji sosnowieckiej i przewiezione dla najbardziej potrzebujących. Dziękujemy wszystkim za empatię i okazane dobre serce. SKC- Szkolne Koło Caritas
Wycieczka uczniów z klas 5b, 5c, 6a, 6c, 6f oraz 7d do JuraParku w Krasiejowie była ciekawym doświadczeniami. Po przyjeździe na miejsce uczniowie zostali przywitani przez przewodnika, który zabrał ich w fascynującą podróż po świecie prehistorii, opowiadając o dinozaurach oraz innych wymarłych gadach W „Tunelu Czasu” .uczniowie mogli uciec w podróż w czasie, cofając się do początków istnienia Ziemi. Symulacje oraz prezentacje przybliżyły im procesy geologiczne, które wystąpiły miejsce miliardy lat temu, oraz pokazały, jak kształtowała się nasza planeta. Następnie uczniowie przeszli do „Pawilonu Paleontologicznego”, gdzie pod przeszkloną podłogą zobaczyli prawdziwe wykopaliska skamieniałości dinozaurów i innych zwierząt prehistorycznych. Po zwiedzeniu
Klub Młodego Odkrywcy „Eksplorek” zaprosił Gości z Domu Seniora na wyjątkowe warsztaty, podczas których uczestnicy mieli okazję wspólnie poznawać tajniki nauki i techniki. Spotkanie okazało się świetną zabawą dla każdej ze stron. Dodatkowo klub zorganizował pokazy dla uczniów podczas przerw, prezentując pojazdy jeżdżące i latające, które zostały samodzielnie stworzone przez członków klubu. Uczestnicy mieli również okazję zapoznać się z czujnikami mierzącymi poziom hałasu oraz zanieczyszczenie powietrza pyłem PM 2,5 i PM 10. Wyniki pomiarów wskazały, że nad hałasem warto popracować, ponieważ jest zbyt głośno, ale jakość powietrza okazała się bardzo dobra. W najbliższym czasie Klub Młodego Odkrywcy będzie udoskonalał swoje
Klub Młodego Odkrywcy czyli zajęcia pełne pasji – Eksperymenty i realizacja projektu „Konstruktorzy marzeń” W naszej szkole działają wyjątkowe zajęcia Klubu Młodego Odkrywcy –KMO które oferują uczniom dodatkowe możliwości rozwijania umiejętności naukowych i technicznych. W ramach działalności Koła, uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy, aby jeszcze lepiej wykorzystać swoje zainteresowania i zdolności. Pierwsza grupa uczestniczy w ekscytujących eksperymentach, które pozwalają im na praktyczne zastosowanie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotów ścisłych. Dzięki temu mają okazję zgłębiać zagadnienia z chemii, fizyki, biologii w formie praktycznych zajęć laboratoryjnych. Eksperymenty te nie tylko rozwijają ich umiejętności analityczne, ale także uczą kreatywnego rozwiązywania problemów i