Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

w Sosnowcu

Archiwum

Od:

Do:

Projekt „Poszerzamy możliwości”

Projekt „Poszerzamy możliwości. Program wyrównywania szans uczniów niepełnosprawnych ZSO nr 5” Okres realizacji od 01.06.2011 do 30.06. 2012   Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012     Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2011/2012 rozpoczęły się zajęcia realizowane w ramach projektu. Zadania realizowane będą zgodnie z założeniami i harmonogramem. Prowadzone będą również działania informacyjno-promocyjne skierowane do uczestników, rodziców i środowiska lokalnego. Przeczytaj Regulamin projektu Deklaracja uczestnictwa dziecka w projekcie Karta zgłoszenia udziału w projekcie Oświadczenie o rezygnacji udziału w  projekcie Zgoda na przetwarzanie danych osobowych  w ramach projektu Harmonogram zajęć metodą Tomatisa Harmonogram zajęć korekcyjno – kompensacyjnych Analiza wyników badania satysfakcji uczniów

Aktywnie po zdrowie

  „Aktywnie po zdrowie” to tytuł projektu w którym uczestniczą uczniowie klas: I a, 2a, 2c, 3a, 3b. Uczniowie pod opieką nauczycieli będą poznawali zasady zdrowego trybu życia. Szczegółowe informacje na stronie www.aktywniepozdrowie.pl   Zobacz prezentację   aktywnie_po_zdrowie.ppt 22.75 MB

Oferta Specjalistyczna-psycholog-pedagog

Informacje ogólne na temat oferty specjalistycznej 151.16 Kb Psycholog szkolnyDo zadań psychologa w szkole należą miedzy innymi działania diagnostyczne, diagnozowanie sytuacji wychowawczej, udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej, podejmowanie działań interwencyjnych imediacyjnych w sytuacjach kryzysowych, wspieranie uczniów w rozwoju ich indywidualnych zainteresowań i możliwości, a także współpraca z rodzicami inauczycielami. Do psychologa mogą zgłosić się Uczniowie, którzy mają problemy w szkole lub domu, problemy w kontaktach z rówieśnikami, wtedy, kiedy coś utrudnia im dobre funkcjonowanie lub nie radzą sobie ze stresem, ale także wtedy kiedy chcą podzielić się swoimi sukcesami bądź mają ciekawe pomysły i inicjatywy, które chcieliby zrealizować. Psycholog współpracuje także

Dokumenty do pobrania

  Arkusz samooceny pracy nauczyciela 91.81 KB Arkusz moniturujący działalność kół zainteresowań – Arkusz obserwacji ucznia klasy I-III SP – Arkusz obserwacji ucznia klasy IV-VI SP – Arkusz obserwacji ucznia klasy I-III Gimnazjum – IPET – Karta frekwencji – Karta projektu gimnazjalnego – Karta ucznia – przedszkole – Karta ucznia – SP, Gimnazjum – Kodeks ucznia – Metryczka nauczyciela – 339.88 KB Papier Firmowy – Prezentacja z informacjami na temat V Edycji Biegu dla hospicjum – Procedury antymobingowe – Przepisy i zalecenia dotyczące organiacji wycieczek – 975.9 KB Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego – Sprawozdanie na posiedzenie zespołów oceniających II semestr.

Polityka dotycząca cookies

  W myśl nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, od 22 marca 2013 roku właściciele wszystkich witryn, które korzystają z tzw. cookies, zobowiązani są do uzyskania zgody od przeglądającego strony na ich zainstalowanie.

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Program eTwinning – Europejska współpraca szkół

  ETwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.   W programie etwinning mogą brać udział nauczyciele wszystkich przedmiotów, uczniowie wraz z opiekunem, dyrektorzy szkół, bibliotekarze i inni pracownicy szkoły.   Przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne (przedział wiekowy uczniów 3-19 lat).

Owoce w Szkole

    Od roku szkolnego 2009/2010 został uruchomiony program przeznaczony dla klas I-III Szkoły Podstawowej: Owoce w szkole. Program ma zachęcić dzieci do spożywania większych ilości owoców i warzyw, a tym samym przyczynić się do ukształtowania dobrych nawyków żywieniowych.   Każde dziecko uczestniczące w programie otrzymuje bezpłatnie dwa razy w tygodniu porcję składającą się z jednego produktu owocowego i jednego warzywnego. Dzieciom udostępniane są następujące produkty wybrane z katalogu określonego przez Ministerstwo Zdrowia: jabłka gruszki truskawki marchew rzodkiewki słodka papryka soki owocowe, warzywne lub owocowo-warzywne. W programie uczestniczy aktualnie 188 uczniów. Koordynatorami programu na terenie szkoły są wychowawcy świetlicy szkolnej.

Szklanka Mleka

    Szklanka mleka to program uruchomiony przez Komisję Europejską w 2004 roku. Jego celem jest kształtowanie wśród dzieci i młodzieży dobrych nawyków żywieniowych poprzez promowanie spożycia mleka i jego przetworów.   Uczniowie naszej placówki bardzo chętnie korzystają z dopłat do mleka smakowego, które spożywają dwa razy w tygodniu. Mleko białe dla dzieci klas I-VI udostępniane jest bezpłatnie. Aktualnie w akcji berze udział 425 uczniów. Koordynatorami programu na terenie szkoły są wychowawcy świetlicy szkolnej.

Samorząd Szkoły Podstawowej

Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły, organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej i jakiejkolwiek partii oraz ugrupowań politycznych. Prekursorami samorządności uczniowskiej w Polsce byli: Janusz Korczak, Władysław Przanowski, Aleksander Kamiński. Powołanie samorządu uczniowskiego w polskiej szkole gwarantuje Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 grudnia 1991 roku. Zgodnie z przywołaną ustawą samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Uczniowie w demokratycznych wyborach wybierają swoich przedstawicieli zasiadających w organach samorządu uczniowskiego. W roku szkolnym 2010/2011 w Szkole Podstawowej nr 38 po raz kolejny opiekunami Samorządu Uczniowskiego są pani mgr Jolanta Będkowska i pani mgr

Trzymaj Formę

  Trzymaj formę to inicjatywa propagująca zdrowy tryb życia o unikalnym dwukierunkowym podejściu – promującym zbilansowane odżywianie połączone z regularną aktywnością fizyczną.   Program oparty jest na założeniu, że aktywny styl życia jest zdrowy, przyjemny, łatwo osiągalny i przystępny finansowo dla wszystkich niezależnie od wieku, płci i aktualnej sprawności fizycznej.   Program „Trzymaj formę” współorganizowany jest przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz stowarzyszenie Polska Federacja Producentów Żywności w ramach realizacji strategii WHO dotyczącej diety, aktywności fizycznej i zdrowia.   Odbiorcy programu: uczniowie klas V i VI Szkoły Podstawowej oraz I-III Gimnazjum, rodzice uczniów Koordynatorzy: mgr Katarzyna Błach, mgr Monika Bagińska, mgr

1 34 35 36 37 38

Nie możesz kopiować treści