Projekt „Poszerzamy możliwości. Program wyrównywania szans uczniów niepełnosprawnych ZSO nr 5” Okres realizacji od 01.06.2011 do 30.06. 2012 Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2011/2012 rozpoczęły się zajęcia realizowane w ramach projektu. Zadania realizowane będą zgodnie z założeniami i harmonogramem. Prowadzone będą również działania informacyjno-promocyjne skierowane do uczestników, rodziców i środowiska lokalnego. Przeczytaj Regulamin projektu Deklaracja uczestnictwa dziecka w projekcie Karta zgłoszenia udziału w projekcie Oświadczenie o rezygnacji udziału w projekcie Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w ramach projektu Harmonogram zajęć metodą Tomatisa Harmonogram zajęć korekcyjno – kompensacyjnych Analiza wyników badania satysfakcji uczniów
„Aktywnie po zdrowie” to tytuł projektu w którym uczestniczą uczniowie klas: I a, 2a, 2c, 3a, 3b. Uczniowie pod opieką nauczycieli będą poznawali zasady zdrowego trybu życia. Szczegółowe informacje na stronie www.aktywniepozdrowie.pl Zobacz prezentację aktywnie_po_zdrowie.ppt 22.75 MB
Informacje ogólne na temat oferty specjalistycznej 151.16 Kb Psycholog szkolnyDo zadań psychologa w szkole należą miedzy innymi działania diagnostyczne, diagnozowanie sytuacji wychowawczej, udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej, podejmowanie działań interwencyjnych imediacyjnych w sytuacjach kryzysowych, wspieranie uczniów w rozwoju ich indywidualnych zainteresowań i możliwości, a także współpraca z rodzicami inauczycielami. Do psychologa mogą zgłosić się Uczniowie, którzy mają problemy w szkole lub domu, problemy w kontaktach z rówieśnikami, wtedy, kiedy coś utrudnia im dobre funkcjonowanie lub nie radzą sobie ze stresem, ale także wtedy kiedy chcą podzielić się swoimi sukcesami bądź mają ciekawe pomysły i inicjatywy, które chcieliby zrealizować. Psycholog współpracuje także
Oświadczenie o obowiązku uczestnictwa w zajęciach z etyki
Arkusz samooceny pracy nauczyciela 91.81 KB Arkusz moniturujący działalność kół zainteresowań – Arkusz obserwacji ucznia klasy I-III SP – Arkusz obserwacji ucznia klasy IV-VI SP – Arkusz obserwacji ucznia klasy I-III Gimnazjum – IPET – Karta frekwencji – Karta projektu gimnazjalnego – Karta ucznia – przedszkole – Karta ucznia – SP, Gimnazjum – Kodeks ucznia – Metryczka nauczyciela – 339.88 KB Papier Firmowy – Prezentacja z informacjami na temat V Edycji Biegu dla hospicjum – Procedury antymobingowe – Przepisy i zalecenia dotyczące organiacji wycieczek – 975.9 KB Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego – Sprawozdanie na posiedzenie zespołów oceniających II semestr.
W myśl nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, od 22 marca 2013 roku właściciele wszystkich witryn, które korzystają z tzw. cookies, zobowiązani są do uzyskania zgody od przeglądającego strony na ich zainstalowanie.
Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
ETwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę. W programie etwinning mogą brać udział nauczyciele wszystkich przedmiotów, uczniowie wraz z opiekunem, dyrektorzy szkół, bibliotekarze i inni pracownicy szkoły. Przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne (przedział wiekowy uczniów 3-19 lat).
Od roku szkolnego 2009/2010 został uruchomiony program przeznaczony dla klas I-III Szkoły Podstawowej: Owoce w szkole. Program ma zachęcić dzieci do spożywania większych ilości owoców i warzyw, a tym samym przyczynić się do ukształtowania dobrych nawyków żywieniowych. Każde dziecko uczestniczące w programie otrzymuje bezpłatnie dwa razy w tygodniu porcję składającą się z jednego produktu owocowego i jednego warzywnego. Dzieciom udostępniane są następujące produkty wybrane z katalogu określonego przez Ministerstwo Zdrowia: jabłka gruszki truskawki marchew rzodkiewki słodka papryka soki owocowe, warzywne lub owocowo-warzywne. W programie uczestniczy aktualnie 188 uczniów. Koordynatorami programu na terenie szkoły są wychowawcy świetlicy szkolnej.
Szklanka mleka to program uruchomiony przez Komisję Europejską w 2004 roku. Jego celem jest kształtowanie wśród dzieci i młodzieży dobrych nawyków żywieniowych poprzez promowanie spożycia mleka i jego przetworów. Uczniowie naszej placówki bardzo chętnie korzystają z dopłat do mleka smakowego, które spożywają dwa razy w tygodniu. Mleko białe dla dzieci klas I-VI udostępniane jest bezpłatnie. Aktualnie w akcji berze udział 425 uczniów. Koordynatorami programu na terenie szkoły są wychowawcy świetlicy szkolnej.
Przewodnicząca: Sara Bagińska z klasy IIA Zastępca: Marta Czajkowska z klasy IC Opiekunowie SU: mgr Małgorzata Dołgij mgr Anna Godzik mgr Mariusz Cieślik
Przepraszamy – informacje są w trakcie aktualizacji. Zajrzyj później.
Nr lekcji Godzina 1 800-845 2 855-940 3 950-1035 4 1045-1130 5 1145-1230 6 1245-1330 7 1345-1430 8 1435-1520
Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły, organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej i jakiejkolwiek partii oraz ugrupowań politycznych. Prekursorami samorządności uczniowskiej w Polsce byli: Janusz Korczak, Władysław Przanowski, Aleksander Kamiński. Powołanie samorządu uczniowskiego w polskiej szkole gwarantuje Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 grudnia 1991 roku. Zgodnie z przywołaną ustawą samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Uczniowie w demokratycznych wyborach wybierają swoich przedstawicieli zasiadających w organach samorządu uczniowskiego. W roku szkolnym 2010/2011 w Szkole Podstawowej nr 38 po raz kolejny opiekunami Samorządu Uczniowskiego są pani mgr Jolanta Będkowska i pani mgr
Trzymaj formę to inicjatywa propagująca zdrowy tryb życia o unikalnym dwukierunkowym podejściu – promującym zbilansowane odżywianie połączone z regularną aktywnością fizyczną. Program oparty jest na założeniu, że aktywny styl życia jest zdrowy, przyjemny, łatwo osiągalny i przystępny finansowo dla wszystkich niezależnie od wieku, płci i aktualnej sprawności fizycznej. Program „Trzymaj formę” współorganizowany jest przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz stowarzyszenie Polska Federacja Producentów Żywności w ramach realizacji strategii WHO dotyczącej diety, aktywności fizycznej i zdrowia. Odbiorcy programu: uczniowie klas V i VI Szkoły Podstawowej oraz I-III Gimnazjum, rodzice uczniów Koordynatorzy: mgr Katarzyna Błach, mgr Monika Bagińska, mgr