Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

w Sosnowcu

Aktualności

Wizyta Świętego Mikołaja

Dnia 9 grudnia 2024 r. w naszym przedszkolu pojawił się długo oczekiwany gość Święty Mikołaj. Pomimo braku śniegu we wczesnych godzinach rannych przybył do przedszkola. Dzieci powitały Mikołaja piosenkami i wierszykami m.in. „Święty Mikołaju”, „A Mikołaj pędzi”. Spotkanie z Mikołajem minęło w bardzo miłej atmosferze i przyniosło dzieciom wiele radości. Święty Mikołaj obdarował wszystkie dzieci prezentami, były również prezenty dla poszczególnych grup przedszkolnych. Cieszymy się, że Św. Mikołaj o nas pamiętał i czekamy na jego wizytę w przyszłym roku. GRUPA KOTY GRUPA WIWEWIÓRKI GRUPA BIEDRONKI

PRZEDSZKOLNA PRZYGODA ARTYSTYCZNA

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNYWSPÓLNIE MOCNIEJSI – UCZYMY SIĘ PRZEZ INTEGRACJĘPRZEDSZKOLNA PRZYGODA ARTYSTYCZNA Zające w ramach Projektu Edukacyjnego „Wspólnie mocniejsi – uczymy się przezintegrację” tworzyły swoje dzieło sztuki, a następnie wszystkie prace połączyliśmy w jednowspólne dzieło.

Andrzejkowe zajęcia otwarte w grupie BIEDRONKI

„Święty Andrzeju daj nam znać, co się będzie z nami dziać!”  Andrzejki to stary ludowy zwyczaj, który przetrwał do dzisiaj. Andrzejki są wspaniałą zabawą, dostarczającą wielu przeżyć i emocji; to czas czarów, wróżenia, przepowiadania tego co przed nami. 29 listopada dzieci z grupy Biedronki wraz z Rodzicami zebrały się by wspólnie pobawić się podczas zabawy andrzejkowej. Nastrojowa muzyka i „czarodziejskie” dekoracje wprowadziły dzieci w świat magii. Zabawa andrzejkowa przyniosła dzieciom wiele radości, była okazją do wspólnej zabawy. 

Czary mary- hokus pokus. Andrzejki w naszym przedszkolu.

Czary Mary – Hokus Pokus Andrzejki w naszym przedszkolu zawsze mijają pod znakiem super zabaw i wróżb. W ramach głośnego czytania dzieci dowiedziały się o tradycjach i zwyczajach andrzejkowych. Wróżyły na rozmaite sposoby świetnie się przy tym bawiąc, śpiewały swoje ulubione piosenki, tańczyły, przelewały wosk. GRUPA MISIE GRUPA WIEWIÓRKI GRUPA ZAJĄCE

Magiczny dzień w grupie Krasnale

Dnia 28.11.2024 r w naszej grupie zapanowała od samego rana magiczna Andrzejkowa   atmosfera . Wspólnie z rodzicami uczestniczyliśmy we wspólnej zabawie . Dzieci poznały historię tego święta i wróżby z różnych regionów Polski. Przekłuwały  serduszka z imionami , poznawały przyszłe zawody, magię liczb i oczywiście tradycyjnie lały wosk . Podczas tych wróżb było mnóstwo śmiechu i zabawy.  Chociaż wszyscy wiemy . Że wróżby należy traktować z „ przymrużeniem oka”.  Najważniejsze było to , że mogliśmy ten czas spędzić wszyscy razem .

Rozstrzygnięcie XVIII Edycji Konkursu plastyczo – technicznego „Pluszowy Miś”

Z okazji Dnia Pluszowego Misia przypadającego na 25 listopada w Przedszkolu Miejskim Nr 43 zorganizowano miedzyprzedszkolny konkurs pt.: „Pluszowy Miś”.W konkursie wzięły udział dzieci z 11 przedszkoli z terenu miasta Sosnowiec. Jury wyłoniło następujących zwycięzców: I miejsce – Antoni Gołdyn PM 53   II miejsce – Amelia Skarbińska PM 55   III miejsce – Lena Szwec PM 28        Wyróżnienie Blanka Sochacka PM 38 Serdecznie gratulujemy! Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu oraz ich opiekunom.

ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA!!

Dnia 25 listopada swoje święto obchodzi najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu – Pluszowy Miś. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz bardziej atrakcyjnych zabawek, moda na misie nie przemija, bo “czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny Miś!”. W przedszkolu, jak co roku święto pluszowego misia jest obchodzone bardzo szczególnie. Tego dnia każde dziecko przynosi do przedszkola swojego najmilszego misia. Można było zobaczyć misie małe, średnie, duże, brązowe, różowe, białe. Wszystkie były śliczne i wyjątkowe. W tym wesołym dniu przedszkolaki czekało wiele atrakcji. Zostały zaproszone do wspólnej zabawy ze swoimi misiami, poznały również historię ich

20 listopada – Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w grupie Biedronki

Dzień ten to okazja, aby przypomnieć sobie, że każdemu dziecku, niezależnie od jego pochodzenia, miejsca zamieszkania, koloru skóry czy wyznania, przynależą takie same prawa. Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka w naszym przedszkolu odbył się 20 listopada w ramach akcji organizowanej przez UNICEF. W grupie Biedronki zostały przeprowadzone  zajęcia o prawach dziecka z wykorzystaniem ciekawych materiałów edukacyjnych oraz  odbyły się rozmowy na temat praw dzieci. Została wyświetlona prezentacja, pt. „Prawa dziecka – Twoje prawa”.

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNYWSPÓLNIE MOCNIEJSI – UCZYMY SIĘ PRZEZ INTEGRACJĘ. EDYCJA II

W roku szkolnym 2024/2025 nasze przedszkole kontynuuje udział w OgólnopolskimProjekcie Edukacyjnym „Wspólnie Mocniejsi – Uczmy się przez integrację”. To niezwykłainicjatywa, która skupia się na rozwijaniu różnorodnych umiejętności i tworzeniusilniejszych więzi między uczestnikami.Cele tego projektu to integracja zespołu przedszkolnego, rozwijanie pasji, kreatywnościoraz promowanie nauki i wrażliwości na różnice między ludźmi. Projekt skupia się natematach takich jak bajkowy świat, kreatywność, ekologia, język, projekty, biznes,pomysłowość, matematyka, odkrywanie, integracja, plastyka oraz sporty. Uczestnicybędą mieli możliwość rozwijania umiejętności i zainteresowań, odkrywania pasji orazzdobywania wiedzy w ciekawy i interaktywny sposób. PRZYJACIELE W KOLORACH Zające w ramach Projektu Edukacyjnego „Wspólnie mocniejsi – uczymy się przezintegrację” wykonały pierwsze

Śniadanie w formie „szwedzkiego stołu” w grupie „Krasnale”

W ramach propagowania zdrowego stylu życia i zachęcania dzieci do samodzielnegoprzygotowania zdrowych posiłków w naszym przedszkolu co jakiś czas serwowane sąśniadania w formie „szwedzkiego stołu”. Podawane są różnorodne produkty z którychprzedszkolaki mogą samodzielnie podejmować decyzję dotyczącą wyboru produktów, zktórych skomponują swoje śniadanie w formie kanapek , sałatek. Dzieci biorą czynny udziałw nakrywaniu do stołu, wyborze produktów żywnościowych czy wreszcie przygotowaniuśniadania np. smarowanie kanapek (plastikowymi nożykami). Śniadania w takiej formie ucząsamodzielności, dzieci nabywają umiejętność dokonywania wyboru i racjonalnegogospodarowania jedzeniem.

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY„KOLOROWE UCZUCIA GUCIA”

W roku szkolnym 2024/2025 nasze przedszkole bierze udział w MiędzynarodowymProjekcie Edukacyjnym „Kolorowe uczucia Gucia”.Podstawowym założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności radzeniasobie z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się dorozwijania pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia. Umiejętnośćpanowania nad emocjami może wpływać na radzenie sobie z trudnościami życia codziennego,w każdym wieku.Cel główny projektu: „Zające” rozpoczęły przygodę z Guciem. Na początku przywitały się z kolorowymprzyjacielem i dowiedziały się, że Gucio przeżywa takie same emocje jak my. Przedszkolakiwysłuchały książeczki „Gucio się cieszy”, określały jak się czują, wykonały ćwiczeniaoddechowe oraz wykonały gwiazdki szczęścia.

Przedszkolny Budżet Obywatelski na rok 2025

Wyniki głosowania rodziców/opiekunów dzieci w Przedszkolu Miejskim Nr 43 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Sosnowcu, w ramach Przedszkolnego Budżetu Obywatelskiego na rok 2025 :Oddano 208 głosów :204 głosy ważne4 głosy nieważne Zgłoszone projekty otrzymały następującą ilość głosów :

Udział w ogólnopolskiej kampanii: ,,BohaterON- włącz historię”!

BohaterON – włącz historię! to ogólnopolska kampania mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku. Jest realizowana od 2016 roku przez dwie wrocławskie organizacje:  Fundację Sensoria i Fundację Pokolenia Kolumbów, których działaniom przyświeca hasło: Pamięć – Edukacja – Pomoc. Dzieci z grupy Biedronki i w tym roku szkolnym postanowiły włączyć się w akcję bohatera!!! „Jak zostałem bohaterem” to opowiadanie Elizy Piotrowskiej, w którym pierwszoosobowym narratorem jest ciekawy świata 8-letni Leon mieszkający w Warszawie. Chłopiec dzięki opowieściom przyszywanej babci Anastazji oraz przyjaźni z rówieśnikiem Helmerem z Angoli poznaje uniwersalne znaczenie takich pojęć jak ojczyzna i bohaterstwo. Wykazuje się również czujnością i

1 2 3 4

Nie możesz kopiować treści