Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

w Sosnowcu

Aktualności

KOLEJKOWE ABC

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowana do dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym oraz ich nauczycieli i wychowawców. Udział w kampanii wzięły udział dzieci z grupy KACZORY i KRASNALE!!

MALI POMOCNICY SZTYGARA- WYCIECZKA DO KOPALNI KRÓLOWEJ LUIZY W ZABRZU

21 maja dzieci wraz z paniami z grupy BIEDRONKI, KOTY I MOTYLE, wybrały się na niesamowitą wycieczkę do kopalni Królowej Luizy w Zabrzu. Główną atrakcją wizyty były warsztaty pt.,, MALI POMOCNICY SZTYGARA” – dzieci zapoznały się z zawodem górnika i podstawowymi zagadnieniami związanymi z kopalnią. Wzięli udział w zabawach sensorycznych nawiązujących tematyką do wydobywania węgla, a także spotkali żywą postać legendarnego strażnika podziemi Skarbnika. Obowiązkowym i kończącym wycieczkę elementem był przejazd górniczą kolejką Karlik.

TANIEC POPLĄTANIEC

TANIEC POPLĄTANIEC – udział dzieci z grupyWiewiórek w XI EDYCJI MIĘDZYPRZEDSZKOLNEGO TURNIEJU NOWOCZESNYCH FORM TANECZNYCH, który odbył się 15.05.25 r. w Przedszkolu Miejskim nr 51 w Sosnowcu. Przedszkolaki w rytmie zumby zaprezentowały swój układ taneczny. Nasz występ zachwycił publiczność. Wszyscy zajęli I miejsce. Gratulujemy małym tancerzom!

Kubusiowi Przyjaciele Natury w gr. Koty

W bieżącym roku szkolnym dzieci z naszego przedszkola uczestniczyły w realizacjiXVII edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego o tematyce ekologicznej „KubusiowiPrzyjaciele Natury”. Celem programu było zachęcenie najmłodszych do dbania o środowiskonaturalne, uczenie szacunku dla przyrody, a także kształcenie dobrych nawyków w zakresieodżywiania, aktywnego spędzania czasu i ruchu. W czasie zajęć dzieci dowiedziały się:

ZAJĄCE Z WIZYTĄ W PIZZERII

12 maja grupa „Zające” odwiedziła Pizzerię „Pizza Hut” w Sosnowcu. Naszeprzedszkolaki miały okazję wziąć udział w warsztatach kulinarnych. Celem wycieczki byłorozwijanie zainteresowań i umiejętności kulinarnych, zapoznanie z pracą w pizzeriioraz ze sposobem przygotowania pizzy, a także uwrażliwienie podopiecznych na kulturalnezachowanie się w miejscu publicznym. Po krótkim instruktażu dzieci zabrały się do robieniaswojej własnej pizzy. Pod bacznym okiem pracowników pizzerii przedszkolaki rozciągałyciasto, smarowały je sosem, a następnie komponowały dodatki według własnego smaku.Przedszkolaki bardzo poważnie potraktowały zadanie i z wielkim skupieniem wykonywałyswoją pracę. Czekając na upieczenie pizzy wszystkie przedszkolaki otrzymały kolorowanki ikredki. Po upieczeniu wszyscy przystąpili do degustacji. Wypieki wyszły doskonale. Dziecijadły z wielkim apetytem przygotowaną przez siebie pizzę, a na deser były pyszne lody.Wycieczka była bardzo udana, dzieci wróciły do przedszkola  bogatsze o nową

Odwiedziny w bibliotece szkolnej- grupa Koty

Dzieci z grupy Kotki odwiedziły szkolna bibliotekę. Dowiedziały się jak powstaje książka, zapoznały się z księgozbiorem biblioteki. Z dużym zainteresowaniem słuchały książki czytanej przez pana Szymona, oraz świetnie bawiły się z panią Sylwią podczas zabawy sensorycznej.

WIZYTA W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

8 maja grupa Kaczorki i Zające odwiedziły bibliotekę szkolną. Dla wielu dzieci była to pierwsza wizyta w tym magicznym miejscu.Na początku spotkania przedszkolaki zapoznały się z pomieszczeniami biblioteki, wypożyczalnią, czytelnią oraz dowiedziały się jak działa wypożyczanie książek.W kolejnej części spotkania dzieci wysłuchały bajkę „Trochę dużo” opowiadającą przygodę wiewiórki. Była to lekcja odpowiedzialności i empatii.

„WSPÓLNIE MOCNIEJSI – UCZYMY SIĘ PRZEZ INTEGRACJĘ”

„WSPÓLNIE MOCNIEJSI – UCZYMY SIĘ PRZEZ INTEGRACJĘ” OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY W GRUPIE „ZAJĄCE” Zające w ramach Projektu Edukacyjnego „Wspólnie Mocniejsi – uczymy się przezintegrację” wykonały kolejne zadanie projektowe – „Książkowy Świat”. Przeczytaliśmybajkę „Czerwony Kapturek” oraz stworzyliśmy wspólną grupową książeczkę.

1 2 3 9

Nie możesz kopiować treści