Zapewniamy:
- dobrze zorganizowane, ciekawe zajęcia w grupowe prowadzone aktywizującymi metodami nauczania
w oparciu o:
– podstawę programową wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego orz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół)
– Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci „Nasze przedszkole”- autorskie programy własne nauczycieli: – Program profilaktyki próchnicy zębów „Zdrowy,piękny uśmiech”, którego reazlizacja przyczyni się do zapobiegania próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym, a także do uświadomienia im, jak ważna jest higienia jamy ustnej i dbanie o zęby mleczne.
– ,,Świat plastyki”-Wewnętrzny program własny z zakresu aktywności artystycznej. Wychodząc naprzeciw potrzebom wychowanków naszego przedszkola proponujemy bezpłatne spotkania, których celem jest rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych dzieci.
– Program edukacji teatralnej – realizowany w trzech etapach:
I zabawy teatralne, II kukiełki, supełki i inne, III czas na scenę. Program stwarza warunki do rozwoju artystycznego, ruchowego, intelektualnego, społecznego, emocjonalnego poprzez organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu przez dzieci własnych możliwości.
– Program autorski z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym „Trzymaj się prosto” – wspomaga wszechstronny i harmonijny rozwój psychofizyczny dziecka, zapobiega pogłębianiu się wad postawy, koryguje
istniejące wady, wdraża do rekreacji ruchowej.
– Kinezjologia Edukacyjna jako metoda wspierająca rozwój dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych – stymuluje ogólny rozwój dziecka, wyrównuje dysharmonie rozwojowe, koryguje zaburzone funkcje, zapobiega powstawaniu nowych zaburzeń emocjonalnych w zachowaniu, kształtuje prawidłową wymowę, rozbudza zainteresowania wyrabiania motywacji.
– „Świat wokół nas” edukacja ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym – zachęca do zdrowego stylu życia oraz troski o środowisko naturalne, rozbudza wrażliwość i potrzebę kontaktu z przyrodą, kształtuje przyjazny stosunek do świata roślin i zwierząt.
– „Bawimy się słowami ” – przygotowujący dzieci do nauki czytania i pisania w szkole, program wspomaga edukację językową i poznawczą przedszkolaków. Uczestniczące w nim dzieci: doskonalą aparat artykulacyjny ,uczą się różnicować dźwięki mowy ludzkiej, ćwiczą syntezę i analizę wyrazów, rozwijają umiejętność prawidłowego trzymania narzędzi i kreślenia linii oraz wzorów graficznych przy muzyce, kształcą umiejętność orientowania się w schemacie własnego ciała, schemacie innych osób oraz przestrzeni. W programie wykorzystane są metoda glottodydaktyki prof. B. Rocławskiego oraz Metoda Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz.
– Przedszkole Integracyjne środowiskiem twórczej aktywności zdrowotnej – którego celem jest zdobycie zdolności samodzielnego dokonywania wyboru zachowań właściwych dla zdrowia własnego i innych ludzi, ze szczególnym uwzględnieniem: kształtowania postaw prozdrowotnych poprzez ruch oraz kształtowanie umiejętności psychospołecznych sprzyjających zdrowiu.
– Zabawy z imionami – program oparty na koncepcji odimiennej metody dr I.Majchrzak zmierzający do przygotowania młodszych dzieci do podjęcia nauki czytania i pisania. Założeniem programu jest zastosowanie imienia jako nośnika emocjonalnego wiedzy o piśmie, kreowanie sytuacji umożliwiających dzieciom odkrywanie świata a zatem i pisma.
– Program adaptacyjny „Jestem w przedszkolu” – mający na celu pomoc dziecku w budowaniu pozytywnego obrazu przedszkola, uczenie nawiązywania bliskiego kontaktu z nauczycielem w obecności rodziców i radzenia sobie z własnymi emocjami, zapoznanie rodziców z warunkami funkcjonowania placówki.– Program nauczania języka angielskiego – wykorzystuje naturalne predyspozycje dzieci do rozwijania umiejętności językowych, motywuje i wdraża do poznawania dźwięków języka obcego. Kształtuje osobowość, tolerancję i kulturę dziecka, pogłębia wiedzę o otaczającym świecie.
– Z bajką za pan brat – to projekt edukacyjny opracowany przez nauczycieli z naszego przedszkola.
- życzliwą i miłą atmosferę
- wykształconą kadrę pedagogiczną wykorzystującą w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych różne metody terapii:
Terapia behawioralna – to terapia pomagająca dzieciom autystycznym na wszystkich poziomach funkcjonowania. Podstawowym celem terapii behawioralnej jest kształtowanie u dziecka jak największej ilości zachowań adaptacyjnych. Drogą do tego celu jest:
- systematyczne wzmacnianie (nagradzanie) coraz bardziej zbliżonych do docelowych form zachowania przy użyciu znaczących dla dziecka wzmocnień;
- ścisłe kontrolowanie sytuacji, w których zachowanie przebiega;
- umiejętne wprowadzanie i wycofywanie różnorodnych podpowiedzi (manualnych, wizualnych, werbalnych, itp.);
- wprowadzanie do środowiska terapeutycznego wyraźnej struktury czasowo-przestrzennej;
Terapia Metodą Kinezjologii Edukacyjnej „Brain Gym” (Gimnastyka Mózgu) I i II stopień, wg metody dr Paula Dennisona i Gail Dennisona. Kinezjologia Edukacyjna uczy i pokazuje w praktyce możliwości wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego w celu poprawy uczenia się. Dr Paul Dennison opracował ćwiczenia synchronizujące współpracę obu półkul mózgowych, a także poprawę następujących umiejętności szkolnych:
- koncentracji na zadaniach
- koordynacji wzrokowo-ruchowej
- wysławiania się
- liczenia
- czytania
- zapamiętywania cyfr
- pisania
- zdolności manualnych
Terapia Metodą Gimnastyki Terapeutycznej Weroniki Sherborne
Metoda nawiązuje do najbardziej pierwotnego sposobu porozumiewania się jakim jest „ język ciała”. Wszystkie dzieci mają dwie podstawowe potrzeby: po pierwsze, pragną dobrze czuć się we własnym ciele (jak w domu), czyli umieć w pełni nad
nim panować i „słuchać” własnego ciała; po drugie, odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi.
Wszystkie te potrzeby, dobry kontakt z własnym sobą i z innymi ludźmi jest możliwy dzięki dobremu nauczaniu ruchu .Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność i prostotę jest metodą uniwersalną. Można ją stosować zarówno w pracy z dziećmi, jak i z osobami dorosłymi, z osobami o różnych zaburzeniach rozwojowych, a także z osobami o prawidłowym rozwoju.
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne obejmujące rozwijanie umiejętności:
- językowych
- komunikacyjnych
- społeczno-emocjonlnych
- wczesnoszkolnych
- zdrowy styl życia
- współpracę ze środowiskiem lokalnym
- uczestnictwo dzieci w wielu konkursach, turniejach, przeglądach artystycznych, akcjach, kampaniach i projektach edukacyjnych o charakterze miejskim, regionalnym, ogólnopolskim oraz na terenie przedszkola
- zajęcia adaptacyjne dla dzieci wstępujących do przedszkola po raz pierwszy
- doskonałe wyżywienie