Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

w Sosnowcu

PO WER

Planowane działania na 2. semestr 2017/2018

  1. ty 2018 – przygotować konferencję sprawozdawczą/ewaluacyjną za pierwszy semestr realizowania projektu. W ramach rozpowszechnienia rezultatów konferencja musi transmitowana online, aby dotarła do szerokiej liczby odbiorców.

Proponuję organizację konferencji w postaci prezentacji multimedialnej transmitowanej przez portal społeczności owy.

Osoby do współpracy:

Przygotowanie prezentacji:

Przygotowanie i wysyłanie zaproszeń do pobliskich szkół:

Termin: 14 lutego 2019

  1. Od 02.2018 – 02. 2019 realizacja projektów eTwinning.

Zakłada się zrealizowanie 6 projektów przez 6 zespołów projektowych, stworzonych w oparciu o podobne kwalifiakacje, tzn. zrealizowane zostaną:

  1. projekt o tematyce matematyczno – przyrodniczej (2 nauczycieli matematyków i 3 nauczycieli przyrody) p. Kowalik, p. Starzyk, p. Dorosz, p. Cholewa – Łukaszewicz, p. Kołton – Janiga

koordynator: p. Kowalik

opiekun językowy: p. Cieślik

  1. projekt o tematyce społeczno -historycznej (2 nauczycieli historii) p. Piechulek, p. Nowakowska

koordynator: p. Piechulek

opiekun językowy: p. Godzik

  1. projekt związany z literaturą i sztuką (6 nauczycieli j.polskiego i 1 nauczyciel muzyki) p. Waszkowska, p. Cieślik, p. Pardała, p. Grzesiak, p. Korcipa, p. Machel, p. Będkowska

koordynator: p. Waszkowska

opiekun językowy: p. Ryng – Kapka

  1. 2 projekty o dowolnej tematyce związanej z nauczaniem zintegrowanym (2 zespoły po 5 nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego).
  2. Zespół 1: p. Brzoska – Gansiniec, p. Dobras, p. Maj, p. Chodzyńska, p. Stach,
    p. Stępień, p. Mart – Dylewska

Koordynator: p. Brzoska – Gansiniec

Opiekun językowy:p. Bożek

  1. Zespół 2: p. Letniowska, p. Chaj, p. Michalak, p. Leks, p. Świech – Palenta,

Koordynator: p. Letniowska

Opiekun językowy: p. Futyma

  1. 1 projekt o dowolnej tematyce przygotowany przez nauczycieli językowców

Koordynator: p. Bożek

Potwierdzeniem zrealizowanych projektów będą certyfikaty eTwinning oraz materiały zamieszczone na twinspace. Proszę o dokumentowanie swoich działań, przesyłanie zdjęć z krótkim opisem do umieszczenia na facebooku i stronie internetowej.

  1. Przygotowanie kulturowe

Do końca marca jesteśmy zobligowani do przygotowania kulturowego na temat Malty. Proszę zespół o przygotowanie informacji kulturowych dotyczących Malty. (informacje praktyczne – w postaci broszurki, filmy do zamieszczenia na facebooku)

Przygotowanie kulturowe musi odbyć się w postaci warsztatów. Wymagany jest certyfikat imienny.

  1. Wyjazdy i kursy zagraniczne.

Sprawozdanie z realizacji projektu POWER SE w 1. semestrze 2017/2018

Od września 2017 roku w szkole jest realizowany projekt pt.„Wykorzystanie metody CLIL i otwartych zasobów edukacyjnych sposobem na podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, wzrost jakości pracy szkoły
i jej proeuropejskiego wymiaru.” o numerze POWERSE-2017-1-PL01-KA101-037755 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna.

W projekcie uczestniczy 32 nauczycieli , a ich udział w 1. semestrze 2017/2018 skupił na następujących działaniach:

  1. W ramach organizacji projektu przeprowadzono nabór do projektu, określono poziom językowy uczestników, dokonano podziału na zespoły projektowe oraz przydzielono zadania poszczególnym członkom zespołów;
  2. W ramach przygotowania językowego współpracowano ze Szkołą Języków Obcych „Duncan”. 27 nauczycieli wzięło udział w kursie języka angielskiego metodą Direct z podziałem na trzy grupy zgodnie ze stopniem zaawansowania;
  3. W ramach przygotowania merytorycznego nauczyciele wzięli udział w warsztatach dotyczących znajomości takich programów jak: POWER SE, Erasmus plus, eTwinning, a także dotyczących metody CLIL; warsztaty zostały zorganizowane przez zespół językowy projektu oraz zespół nauczycieli specjalistów ds. metody CLIL i projektów eTwinning.
  4. W ramach przygotowania do tworzenia projektów eTwinning nauczyciele wzięli udział w kursie internetowym „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?”. W ramach współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji 26 nauczycieli ukończyło 10 tygodniowy kurs przygotowujący do przeprowadzenia projektów; zespół ds. ewaluacji projektu dokonał ewaluacji kursu i opracował wnioski do dalszej pracy;
  5. W ramach przygotowań do wyjazdów międzynarodowych nawiązano współpracę z instytucjami organizującymi szkolenia dla nauczycieli z zakresu ogólnej znajomości języka angielskiego, metody CLIL i technik ICT (Eti Malta, English Matters Hiszpania). Zgłoszono uczestnictwo 18 nauczycieli w kursach językowych na Malcie oraz 6 sześciu nauczycieli w Hiszpanii. Zorganizowano podróż i wsparcie indywidualne;
  6. W ramach rozpowszechniania rezultatów stworzono profil projektu na jednym z portali społecznościowych oraz utworzono stronę internetową. Przygotowano plakaty informujące o realizacji projektu i kwocie dofinansowania.
  7. Na bieżąco prowadzono dokumentację potwierdzającą realizację projektu, współpracowano z opiekunem projektu z ramienia FRSE.
  8. Zakupiono sprzęt projektowy: laptop i drukarkę.

PO WER SE

Już od 1 września nasza szkoła jest beneficjentem Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące realizowanego projektu:

Tytuł projektu: „Wykorzystanie metody CLIL i otwartych zasobów edukacyjnych sposobem na podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, wzrost jakości pracy szkoły i jej proeuropejskiego wymiaru.” o numerze POWERSE-2017-1-PL01-KA101-037755 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna.

Czas trwania: 1 września 2017 – 30 czerwca 2019




Uczestnicy projektu: 32 nauczycieli Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5
Cele projektu:

  • podniesienie kompetencji językowych nauczycieli
  • wzmocnienia wizerunku szkoły w środowisku lokalnym jako placówki realizującej założenia traktatowe Unii Europejskiej
  • rozwój osobowościowy nauczycieli
  • ugruntowanie pozycji nauczycieli na rynku pracy
  • zastosowanie nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania, z uwzględnieniem

Przygotowanie językowe

Ewaluacja kursu języka angielskiego


PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE

przygotowanie merytoryczne do projektu POWER SE


KURSY ZAGRANICZNE

Poznane narzędzia ICT w ramach szkolenia „ICT for teachers”

Sprawozdanie z mobilności edukacyjnej „ICT for teachers”, Jaen, Hiszpania

sprawozdanie z mobilności grupa 1

sprawozdanie z mobilności – grupa 3, Malta 21.05 – 25.05

sprawozdanie dyrektora szkoły z mobilności


Nauczyciele szkolą się na Malcie

W ramach sprawozdania z mobilności edukacyjnej nauczyciele odbywający szkolenie „Fluency and English Language Development for Teachers” przygotowali prezentację multimedialną ukazującą rezultaty ich działań. Szkolenie, w którym uczestniczyli miało na celu poszerzenie znajomości języka angielskiego. Po obejrzeniu filmu jesteśmy przekonani, że cel został osiągnięty i dzięki temu już wkrótce zajęcia lekcyjne ze wszystkich przedmiotów uatrakcyjnione zostaną elementami metody CLIL. Podsumowując: English everywhere!!!


ETWINNIG

Prezentacja zrealizowanych projektów eTwinning

Certyfikaty etwinning

Ewaluacja kursu internetowego „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?” w ramach projektu realizowanego przez Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi w Sosnowcu

Program eTwinning w ramach projektu realizowanego przez Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi w Sosnowcu


METODA CLIL

Prezentacja zdobytych wiadomości z zakresu metody CLIL w ramach mobilności edukacyjnej projektu POWER SE.


PRZYGOTOWANIE KULTUROWE

przygotowanie kulturowe do mobilności edukacyjnej w Hiszpanii

przygotowanie kulturowe do mobilności edukacyjnej w Londynie

Przygotowanie kulturowe uczestników mobilności na Malcie

1 2

Nie możesz kopiować treści