Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

w Sosnowcu

ZAKOŃCZENIE MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO ,,KOLOROWE UCZUCIA GUCIA”.

ZAKOŃCZENIE MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO

„KOLOROWE UCZUCIA GUCIA”
W GRUPIE „ZAJĄCE”

„Zające” realizowały w roku szkolnym 2024/2025 Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Kolorowe uczucia Gucia”.
Cel główny projektu:

  • Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci.
  • Zwiększenie świadomości dzieci na temat emocji.
  • Wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego.
    Cele ogólne i szczegółowe projektu:
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami.
  • Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej.
  • Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów.
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości.
  • Rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe np.:
    zadowolenie,
    smutek, szczęście, złość, przykrość, odwaga, zdziwienie itp.
  • Kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań.
  • Zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań.
    W ramach projektu przedszkolaki były wprowadzane w świat emocji z podziałem na dwie
    części: edukację czytelniczą i metody relaksacyjne. Każda z części była prowadzona z
    udziałem maskotki jednorożca Gucia. Wprowadzenie w świat danej emocji rozpoczynało się
    od przeczytania pozycji książkowej z serii „Uczucia Gucia” autorstwa Aurelie Chien i Chow
    Chine oraz przeprowadzenia ćwiczeń oddechowych oraz technik relaksacyjnych zawartych w
    danej pozycji książkowej.
    Tematyka zajęć podzielona była na dwa moduły:
  1. UCZUCIA GUCIA – emocje podstawowe (obowiązkowe):
  • „Gucio się cieszy” (radość),
  • „Gucio się smuci” (smutek),
  • „Gucio się złości” (złość),
  • „Gucio się boi” (strach),

2. UCZUCIA GUCIA – emocje złożone (do wyboru 4):

    • Gucio się niecierpliwi”,
    • „Gucio szaleje”,
    • „Gucio się wstydzi”,
    • „Gucio wierzy w siebie”.
    Opublikowano:

    Nie możesz kopiować treści